22 Şubat 2016 Pazartesi

AYVA TATLISI

Kış bitiyor ayva bitmeden bir tatlısı yapayım dedim. Tabi bu işe en çok sevinen kocam oldu :)
Herkesin bildiği kolay bir tarif aslında.

 MALZEMELER:

4 adet ayva
8 kahve fincanı toz şeker
2 kahve fincanı su
1 çubuk tarçın
4-5 adet karanfil


Ayvaları soyun, kararmasını istemiyorsanız limonlu suda bekletin. Ayvaların çekirdeklerini ayıklayın (bunları pişerken tencereye atacağız ki renk versin)



Ayvaları ortadan ikiye kesip tencereye dizin. Her bir ayva nın üzerine 1 kahve fincanı şeker dökün. Suyu, karanfili, tarçını ve ayva çekirdeklerini ekleyip orta ateşte kaynatın.  



Kaynadıktan sonra tencerenin kapağını kapatıp, altını kısın ve 1- 1 buçuk saat pişirin. Pişirmë süresi ayva nın cinsine göre değişebilir.



Soğuduktan sonra kaymak ve fıstık ile süsleyerek servis edebilirsiniz. 

Afiyet olsun..



8 yorum:

  1. Of canım çekti! Çok uzun sürüyormuş pişmesi de eline sağlık!
    O tabaktaki boş yere ne geldi onu söyle sen ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha dünürüm o boş yerde olanın tarifi ilerde gelecek :))

      Sil
  2. ellerinize sağlık :) ayva tatlısı en sevdiğim...

    Takibe aldım bende beklerim :)

    Yeni Hayatımın ilk Günü Blog
    Web : yenihayatiminilkgunu.blogspot.com.tr/
    E-Mail : yenihayatiminilkgunu@gmail.com
    Instagram : @yenihayatiminilkgunu
    Twitter : _yenihayatim_
    Google + : +yeni hayatımın ilk gunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler hemen geliyorum :))

      Sil
    2. Teşekkürler hemen geliyorum :))

      Sil
  3. Ellerinize sağlık, çok severim ayva tatlısını. Of olsa da yesek şimdi :)
    Ne güzel bir bloğunuz var, takibinizdeyim bundan sonra, ilginizi çekerse, benim de şirin bir bloğum var, beklerim.
    Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...